prao dag ett-två

hej alla vänner!
igår var de första dagen på praoen i stallet. jag och jessica gjorde allt da vanliga, fodra, släppa in och ut hästar hagen, sopa, spola alla hästar. och jag ni vet, de kanske inte låter så kul. men jag tycker de är kul, de är inte lätt direkt. utan jag och jessica kämpar på samtidigt som vi underhåller varandra så de blir extra roligt!
idag har jag såklart också jobbat, de var lugnt på morgonen för att gymnasiet var där. under lunchen fick jag rida conman, berit frågade mig igår om jag ville rida honom idag. så hon hade lektion för mig, red i ca en halvtimme. första gången jag gallopera på honom också, de va inte lätt direkt. jag är inte lika stark i mina ben som dom är så han conman fattade först inte vad jag ville. men sen gick de jättebra!
eftersom att jag inte rider han så ofta så va de kul :) jag ser att alla andra rider sina sköthästar ofta, men jag bryr mig inte. de är inte de jag vill, utan jag vill bara ta hand om conman, men självklart är de ju kul när man väl får rida.
sen när jag ridit klart gick jag upp igen, och jag och jessica spolade alla hästar. vissa hästar är riktigt jobbiga ibland!
sen ville bettan ha hjälp för att hon skulle träna baron lite inför luciashowen, hon skulle ha honom lös först så vi höll upp ett snöre för att han inte skulle springa i hela ridhuset. men han totalt sket i snöret och gallopera rakt in i de flera gånger. tillslut gav vi upp så hon satte fast honom och tränade lite konster, söt han är :)
sen fodrade vi och fixade de sista innan vi slutade. då borstade jag lite på conman sen åkte vi hem.
imorgon är en ny dag, ska försöka lägga mig tidigt, är dötrött!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det blev jag också när jag praoade på stallet xD <3

2008-12-09 @ 20:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0