buse!

orkade inte skriva igår när jag kom hem, men här kommer lite om min måndag.
i skolan hade jag förts eng kp, jobbade med mitt summercamp.. efter lunchen var de so/no prov. de va svårt, men jag svarade på de flesta frågorna.
efter skolan åkte jag, mamma och våran granne till hennes kompis som har massa hästar, och de va en häst som dom behövde nån som red seriöst på lite varje vecka, eftersom att hennes lilla dotter bara rider ut i skogen på den. så jag var där och provred, men nej tack. hästen, famlijen och hela gården var helt skum. hästen gick knappt att trava på utan att den typ stannade och vägrade gå framåt. självklart testade den mig, men de var inte direkt så att den gav upp efter nån timme. och de va inte heller direkt så att hon kollade och kunde berätta hur hästen var att rida och vad jag kunde tänka på eller nåt sånt. utan hon gick runt och tog hand om alla sina andra hästar. sen efter att jag skrittat och travat lite så tröttnade jag och slutade rida, då kom hon och frågade vad jag tyckte. jag berättade att jag tyckte att han var väldigt svår och bestämmd att rida. då vart hon helt förvånad och sa att han var hur snäll som helst när hennes dotter red. men de kanske beror på att jag kräver lite mer av honom, och då sa hon att man inte kan kräva hur mkt som helst, men innan jag började rida berättade hon hur hårt tränad hästen hade blivit tränad, och hur duktig den va, och blabla. sen efter berättade hon att hästen nästan aldrig går på ridbanan jag red på, så han tyckte allt va lite läskigt, lixom!? jag märkte de, hästen vägrade gå i vissa hörn, och den bocka hela tiden, faktiskt så jag rammla av en gång också (a) om inte hästen vore så otränad och så lite seriöst riden skulle den varit jättefin!
nu måste jag avrunda, mamma tjatar om datan. skriver om idag, tisdag, ikväll.

Kommentarer
Postat av: v

tur att brs är bäst då! (a)<3

2008-10-14 @ 20:04:10
URL: http://vannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0