25 aug

Först skolan sen granngården. Köpte lite småsaker och jag hittade även en billig grimma i färgen som Arnie passar bäst i, nämligen ljusblå!
Sen åkte jag till stallet. Red på volten även idag, jag hittar ju inte ute i skogen. Idag var vi ensamna och det gick hyffsat. Red med både sporrar och spö, trodde aldrig jag skulle behöva göra det på en så pass pigg ponny. Men efter att han hade bråkat lite så började han fatta galopp ist för att springa in i galoppen. Jag vet att han kan då vi tränade endel på galoppfattningar på Bygget, både från skritt och trav. Så Arnie har bara varit lat och märkt att de är lättare om man springer in i galoppen, inget mer sånt nu! (;
Sen har jag bara fixat det vanliga innan han fick gå ut i hagen igen. Det har kommit en ny häst till stallet som går med Arnie och dom i hagen. Dom två har blivit bestfriends, den nya kom travades till Arnie när jag släppte ut honom. Jättegulligt!
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0