22 aug

Åkte till stallet vid elva och idag var faktiskt mamma med en stund. Hon fick leda in honom från hagen, kratsa hovarna och borsta manen även fast jag vet att hon är livrädd. Det var så himla skönt hur snäll Arnie har varit idag.
Red en stund på volten och det kändes verkligen mkt bättre idag. Han var mer koncentrerad och traven blev riktigt bra. Galoppen däremot måste vi jobba på! Jag tror han blir trött eftersom att han inte är van att vara ute så mycket som han är nu och det är nog därför han inte orkar hålla igång. Men jag är nöjd. Provade även att rida med sporrar. Inte för att han skulle springa mer utan för att få honom mer inramad för skänklarna och det fungerade bra.
Sen när jag stog och borstade kom pappa, Lina och Pin och tittade lite. Dem körde hem mig sen.
Förresten #1, när jag tog in Arnie imorse såg jag att han hade tagit sönder sin greenguard. Läste lite om fång på internet och han har inte visat några tecken på det ännu så jag tror det är lugn. Jag vet ju inte om han nyligen hade tagit sönder den heller.. Försökte laga den så jag hoppas att det håller.
Förresten #2, glömde berätta att det är bekräftat att han är 133 cm. Alltså c-ponny och alltså får jag tävla honom! Men vi får se hur det blir med det. Har endel saker som måste bli bättre innan jag går in på en dressyrbana med honom, fast jag har ju bara haft honom i två dagar så..


Kommentarer
Postat av: lina :)

han är världens sötaste ju :)<3

2009-08-22 @ 21:40:39
Postat av: vanessa

duktiga arnie banani :)

2009-08-23 @ 13:54:55
URL: http://vannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0