24 aug

Första skoldagen idag. Inte kul på nått sett, hata. Hade nått prov i eng, det var som ett test nationelltprov. Det gick pissdåligt. Jag kommer dö när det väl gäller sen, ärligt talat tror jag att det kommer skita sig totalt.
Åkte iaf till stallet efter, skolan fick mig på dåligt humör och det gick ut över stackars Arnie. Är så himla glad över hur bra han har skött sig.
Arnie hade rullat sig riktigt ordentligt så han fick bada! Sen kom mamma och grannen med en massa saker som var Arnies, hoppas jag får mitt skåp snart.
När han hade torkat red jag en stund på volten. Först var vi ensamna och då var det spöken överallt, men sen kom det två andra hästar och allt gick bättre. När vi är ensamna blir han okontaktbar men så fort nån annan är häst är där blir det en helt annan ponny. Dressyrbanan..? Nu måste jag börja lägga in mer galopparbete då det är de största minuset just nu. Min lilla granne skrittade av honom, snäll ponny.
Efter borstade vi honom, fettade hovarna och använde pälsglansen så svansen gick att borsta ur för första gången.
Sen fick han äta lite innan han gick ut i hagen igen.
Nu ska jag äta tårta från igår innan jag somnar..


Kommentarer
Postat av: vanessa

det kommer nog lösa sig det där med spökena! ;)

2009-08-25 @ 18:35:54
URL: http://vannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0