Helgen

I helgen har jag bott hos min mormor och morfar eftersom att jag skulle ha varit ensam hemma annars och dom bor ju bara tre stationer från stallet.
I fredags red jag Arnie på volten, bästa gången hittils så det var jättekul. Övade mycket avsaktningar och igångsättningar. Lyckades även få till bra galoppfattningar. Tummen upp!

Igår åkte jag först till BRS för att ta hand om Conman och vara lite med underbara Linn. Sen åkte jag till stallet och red Arnie på volten. Tränade på att han skulle ligga kvar rund i halter från skritt och trav men han började ist rygga och trampa runt, annars kändes han bra.

Idag hämtade Vanessa mig med moppen och så åkte vi till stallet, visade henne lite saker och så. Hon fick rida på Arnie idag. Första gången jag såg nån annan rida honom och första gången Vanessa red honom så det var kul att se. Tycker Vanessa gjorde det bra eftersom att det var första gången också. Jag hoppade upp lite snabbt för att rida känna på honom, fick till en bra halt! Sen fick V rida igen och då vart skritten och traven bättre, galoppen har jag tom haft svårt med så det är inte så konstigt.


Kommentarer
Postat av: malin

gud vad fin han är :)<3

2009-08-30 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0