26-27 aug

Igår red jag ut i skogen med fyra andra tjejer som skulle visa mig en ridväg. Efter nån timme visade det sig att det var en långritt jag följde med på.. Tre timmar red vi(!) Arnie orkade men de gjorde inte mina ben som var helt döda. Dessutom var vi inte riktigt lika snabba som dom andra så det gällde att gasa hela tiden. Tur nog skrittade vi mest eftersom att det var så mycket läskiga saker som t.ex hundar och cyklar. Smarta Arnie blir rädd för en cykel och kastar sig framför cykeln så den är vääääldigt nära på att köra på Arnie, smaaaart. Vi kom iaf tillbaka till stallet oskadda(?), ingen ridväg jag lär rida för "en sväng i skogen".
På kvällen åkte jag och mamma till Heron får att gå på Beckpremiären, jättebra film. Har nån slags förkärlek till Beckfilmer och Persbrant, love it!

Idag var jag först i stallet i Tysslinge. Arnie fick vila efter långritten så jag gick 45 min i skogen med honom på andra sidan av vägen. Där snackar vi sån skog jag letade efter så nu har jag lärt mig lite bra vägar, ensam. Han fick trava korta bitar där underlaget var ok. Det var bara jag som var svettig när vi kom tillbaka till stallet, konstig eller.
Sen körde mami mig till Brs. Red lektion och vi hade terräng. Jag skulle vara smart och ta ett säkert kort så jag vågade hoppa lite så jag tog Ivan. Inte för pigg men hoppar, trodde jag. Han var helt galen! Det blev endel bockningar och glädjesprutt. Trodde jag skulle sitta på backen ett antal gånger. Var påväg att hoppa några gånger men det gick så jävla fort att jag svängde förbi i sista sekunden. haha.
Sen borstade jag och fixade lite till finaste Conman innan jag åkte hem. Saknar faktiskt Brs nu när jag inte är där lika mycket. Men har ju lilla ponny nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0