20 aug - hästigt

Imorse gick jag upp tjugo över sex (!!!!!?!). Och ja, jag var helt död.
Åkte då till Tysslinge och fixade lite innan Eva kom och så släppte vi Arnie tsm med valackflocken. Det gick jättebra! Dem andra hästarna var nyfikna och där sprang dem lite innan man märkte vilka Arnie kom bäst överrens med och det visade sig vara dem två hästarna som är högts i rang i flocken. Själv är han också väldigt tuff och säger direkt ifrån om nån är för närgående men det är bra att han försvarar sig själv. I flocken är det tolv andra hästar, två av dem är ettåriga hingstar. Men det är helt otroligt hur lugna och snälla dem är!
När det var lugnt i den enormt stora hagen åkte jag hem till mormor och morfar för att äta lite, skönt att dom bara bor två stationer från stallet. Iaf, råkade även somna ett par timmar. Men gud så skönt det var.
Sen kom mamma och hämtade mig och vi åkte tillbaka till stallet och där satte vi på Arnie en greenguard eftersom att han har haft fång förut. Det är för hans egna bästa, även om han inte förstår det då han inte alls gillade den. Men då kan han få vara ute och det är bättre än att han ska behöva stå ensam i en box varje natt. Sen är det mesta av gräset nertuggat så det är rätt lugnt.
Sen åkte jag till BRS. Borstade lite på Conman innan det var dags att rida. Valde Belle, har tyckt att hon är rolig att rida och sen är det en väldigt fin ponny. Men hon var helt på andra sidan jorden och framåt fanns inte, så det gick inte speciellt bra.
Sen var man ju tvungen att säga hejdå till lilla Cooper. Eftersom att jag har varit så mycket med Jessica så har jag ju automatiskt varit mycket med Coop också så det är tråkigt att han ska åka. Du vet att jag alltid finns här Jessica, det vet du. <3
A och två nyfikna hingstar

Kommentarer
Postat av: jessica

tack ronja ! <3

2009-08-20 @ 23:09:49
URL: http://jessicaz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0