tisdag

imorse var jag och mamma och bytte till ett annat konto så att hon kan föra över pengar till mitt utan att jag ska behöva vänta i tre dagar innan pengarna kommer fram. nu kan pengarna användas direkt!
var även i vårby och tittade lite hur loppisen såg ut som dom ska stå på imorgon. det gäller att man håller koll på sina grejer så inget försvinner obetalt. ja, det flesta förstår nog vad det är för folk som är där.

redan på torsdag borde arnies benskydd vara här som jag har köpt. när han går på bygget har han aldrig skydd men jag vill inte att hans ben ska bli förstörda när han är hos mig.
något mer har jag inte hunnit köpa. men imorgon ska jag nog köpa ett vintertäcke, ett snyggt tävlingsschabrak, ett regntäcke, ett fleecetäcke och några par benlindor. så jag väntar med att köpa stalltäcke och ländtäcke tills jag fyller år i augusti, det är ju inte så kallt att han kommer frysa då.
jag köper nästan bara begagnade saker, då jag inte tycker att det är nödvändigt att köpa helt nya grejer när det finns mycket fint till bra priser begagnat. som benlindor t.ex. varför köpa helt nya när jag ändå måste klippa av hälften? anledningen till att jag redan köper vintertäcke är för att jag har hittat ett riktigt fräscht till ett jättebra pris!
ni ska få se bilder på allt sen. nu vart det ett långt inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0