13 okt

Det var en vecka sedan jag skrev, måste bara skriva lite.
Har loggat in på blogg.se några gånger under tiden och ser att det är typ 15 pers som fortfarande går in på min blogg, nån som väntar på update kankse? Haha, erkänn bara att ni saknar mig..
Det har inte hänt så mycket sen sist, i både fredags och söndags var vi hemma hos Linus i Tullinge, i lördags var vi hos Amanda. I söndags var jag även på Brs en stund, stog lite i cafeterian och kollade på dressyrtävlingar. Lite taggad blir man, men vart tog Arnies steg ivägen? Höhö
Och ja, somvanligt stallet varje dag. Arnie är liiiiiite galen, tur att jag överhuvudtaget sitter kvar. Längre ridpass och se över foderstaten nästa. Men annars går det framåt med honom i dressyren också.
Hovslagaren kommer imorgon. Pulsen gick i 180 när jag ringde honom idag, men det gick bra!
Muggen är nu helt borta, tvättar inte varje dag längre men nångång i veckan i förebyggande syfte. Däremot är han ett riktigt lurvtroll just nu, riktigt tjock päls har han fått. Att klippa honom känns inte så lockand, dels för att jag vet hur han kommer reagera på maskinen men också för att den kan vara bra att ha när den värsta kylan kommer då stallet inte är speciellt varmt.
På söndag har jag min första fodring. Vet inte hur deras system fungerar så det borde jag ta reda på. Dessutom ser inte deras foderstat ut som på det sättet jag har lärt mig. T.ex. Arnie får 0,1 kg havre på morgonen och det motsvarar två nävar, wtf!
Hoppas det var intressant, för jag har studiedag idag och den tiden la jag ner på er trogna läsare. Men bloggpausen is not over..


Kommentarer
Postat av: vanessa

heja ronja! ;D

2009-10-13 @ 21:51:25
URL: http://vannu.blogg.se/
Postat av: anonym

Klart vi saknar dej, kom tillbaka!!! /massa trogna fans.

2009-10-20 @ 13:19:19
Postat av: olivia

coooooooooooooooome back ronja! :(

2009-10-26 @ 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0