14 sep

Det blev ingen ridning idag utan ist har jag och Arnie provat något nytt, nämligen att tömköra. Första gången jag gör det.
Jag lånade en tjejs tömkörningsgjord. I början visste varken jag eller han vad vi höll på med, jag hade svårt att hålla koll på allt och få honom gå framåt för Arnie ville bara gå mot mig. Dom som såg oss måste ha fått sig ett gott skratt, haha. Men efter att jag bytt ut longeringspiskan mot ett dressyrspö gick det bättre.
Det blev faktiskt bra tillslut om jag får säga det själv, jättekul! Min kondition tillsammans med värmen orkade inte mer än en halvtimme men vi gick ut i skogen en stund efter också.
Jag måste köpa mig en egen longeringsgjord för dethär är nånting jag måste göra oftare! :)

Nu ska jag skriva slutreflektionen i träslöjden och sen klippa håret. Om jag hinner måste jag plocka iordning i rummet..
peace and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0