5 sep

Skönt med helg, underbara helg. Åkte först till Brs tog hand om Conman, snacka om att jag saknar oss.
Sedan till Tysslinge. Jag har suttit och skrivit ner allt som ska göras och lite sånt så Vanessa inte glömmer bort något viktigt.
Arnie är fortfarande lite svullen men det gick ner lite när jag hade ridit. Red med lindor för att få lite tryck på svullnaden.
Skrittade fram ute, travade och galopperade lite på volten. Det var ett tag sedan jag red ett helt seriöst pass på honom och det kändes. Men tillslut vart det bättre, försökte att rida så lite snäva svängar och sånt för att inte överanstränga benet. Blev ett ganska kort pass på volten, typ 20 min bara. Skrittade även av ute.
Efter att jag hade ridit tvättade jag benen. Först när jag svampade med tvålen var det lugnt, även om man får passa sig för han kickar endel. Men sen fick jag inte igång fittslangen så jag kunde inte spola av tvålen, och då var jag tvugen att svampa av den och det var inte kul. Det gick verkligen inte, han bara sparkades, kastade sig åt sidan och om man höll upp hoven samtidigt som man svampade av den la han sig nästan ner. Just då kändes inte Gamleby så lockande, att lämna hästen som inte är helt ok när inte änns jag kan tvätta ordentligt. Efter att försökt med det i två minst två timmar var jag smart och hämtade hö och han stog stilla. -.- Så nu längtra jag till G.by som en galning :D
Sen fick han äta klart och jag fixade lite innan han fick gå ut i hagen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0