12 sep

Back to the real life, stall och hästliv. Jobbigt med kul.
Trodde jag skulle få sova ut imorse efter sena nätter, men kom på att jag sa till Inger att jag skulle komma till Skrevsta så det var bara att gå upp när klockan ringde.
Kom dit vid tolv och fixade till Conman tills innan fyra då jag åkte till Tysslinge.
Tog in Arnie direkt. Fixade och sånt innan jag skrittade ut ca en halvtimme och sedan red jag en halvtimme på volten. Kändes jättebra vissa stunder, synd att det inte håller i. Han blev rädd för nått och blev sedan jättejobbig. Halter är helt omöjligt att göra, knappt att han står stilla på lång tygel så fatta hur jobbig han är om man rör munnen..
Efter tvättade jag muggen, tror det börjar bli bättre men jag kommer inte ihåg hur det såg ut när jag åkte. haha. Gick iaf bra att tvätta, stog på stallplanen och så fick han äta hö samtidigt.
När jag fixat klart allt släppte jag ut honom i hagen igen, kolsvart ute! Tror att Arnie snart ska börja stå inne på nätterna, för det första är det fuktigt ute på nätterna och det är inte bra för muggen. Och för det andra börjar han bilda tjock päls, riktig shettispäls. Förresten går han utan greenguard nu, gräset ska inte vara så pass bra att det är nån näring i det så det ska vara lugnt. Skönt att skavsåren från GG kanske kan läka lite. Dock vet jag inte om han kanske få ha på sig den i början när frosten kommer.
Aja, långt inlägg igen. kissies

Kommentarer
Postat av: vanessa

pälsen under magen är hemsk, haha! ;b

<3

2009-09-13 @ 16:29:20
URL: http://vannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0