3 sep

Idag hade jag hemstudiedag och då fick jag sova lite längre vilket var skönt. Pluggade en stund innan jag åkte till stallet med Jessica. Pluggade även lite när vi va där.
Har nu fyllt och gjort iordning Arnies riktiga box, nu är det inte långt kvar innan han ska få börja stå inne på nätterna.
Innan Jessica red så fick Eva kolla hans ben. Hon kände igenom och sen longerad jag honom och Eva kunde inte se att det var något fel. Så Jessica fick rida och han sprang på som vanligt. Första gången hon red honom och att allt ska sitta perfekt kan man ju inte förvänta sig, men lugn trav fick hon till bra. Galoppen var svårare precis som det var för Vanessa.
När vi fixat allt så skulle vi släppa ut honom och Jessica sprang lite med honom påväg till hagen för skojs skull. Såg då att han började halta på v. fram, men sen efter att hon sprungit lite till och sen när jag hade sprungit så slutade han halta. Det är svårt att se i skritten om han haltar eftersom att det sånnafall är väldigt lite. Men jätteskumt är det iaf..
Nån som vet om hästar haltar när dom inte vill/orkar? Eller om han reagerad på att det kändes konstig eftersom att jag precis hade tvättat ett litet sår med jodopax..?
Sen åkte vi till Brs, kom precis till att vi skulle välja. Så det blev inte så mkt extra tid till Conman. Upptäkte då att jag glömde ta med mig stövlarna och hjälmen men tur nog kunde jag låna Vanessas grejer.
Hade Symfonie och det var dressyr. Det var riktigt länge sedan jag redan honom men det var kul när han väl gick! Efter pratade jag lite med Inger och borstade av Conman snabbt.


Kommentarer
Postat av: c

detvar väl inget öppet sår som du hade jod. på=

2009-09-03 @ 22:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0