4 sep

Nu är jag hemma efter ännu en dag i skolan och sedan stallet.
Och nu vet jag vad "felet" med Arnie är. När jag tog in honom från hagen såg jag att han var svullen v. fram, haltade inte nånting. Bad Eva kolla på honom igen och då upptäckte vi att det lilla såret jag skrev om igår är mugg. Fick Lactacyd (tvål) av Eva som jag ska tvätta benen med, jag skulle ta alla ben för att förebygga att det inte blir mugg på fler ben. Sedan skulle jag smörja in med nån kräm, det fick bli helosan idag men jag ska köpa Salicylsyrevaselin eftersom att det ska vara bättre. Rida kan man göra iaf, han behöver röra på sig för att få ner svullnaden. Idag gick jag bara i skogen en stund eftersom att det blev så blött och lerigt på ridbanan efter allt regn.
Skönt att veta vad felet är, kan tänka mig att det inte var så mysigt för Arnie att jag smörjde såret med jodopax igår.. Tänk vad man lär sig av att ha egen häst (; Lite jobbigt att jag ska åka bort på måndag men så länge Vanessa tvättar det ska det inte vara någon fara!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Vanessa fixar allt så du kan va lugn! ;)

2009-09-04 @ 20:57:33
URL: http://vannu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0